Începând cu 1 iunie 2011, vor intra în vigoare noi reguli pentru desfăşurarea activităţii medicilor de familie în centrele de permanenţă. Serviciul în regim de gardă va fi asigurat de şapte medici, nu de cinci cum fusese stipulat anterior, iar remuneraţia acestora se majorează. Sursa: Andrei Spirache
Se acceptă şi medici rezidenţi
Ministerul Sănătăţii anunţă că în centrele de permanenţă în care nu se poate respecta condiţia de a se constitui un grup de 7 medici pentru asigurarea serviciului în regim de gardă se acceptă şi un număr de 5 sau 6 medici de familie dacă aceştia pot asigura funcţionalitatea centrului şi sunt de acord să funcţioneze în această formulă. În situaţia în care se doreşte înfiinţarea unui centru de permanenţă dar numărul medicilor din zonă este mai mic decât numărul minim de 5, atunci pot fi cooptaţi medici de familie care nu sunt titulari de cabinet sau medici rezidenţi în medicina de familie în anul III de pregătire.
Decizia de înfiinţare a centrului de permanenţă se autorizează de către directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
Consultaţii la domiciliu
În situaţia în care centrul de permanenţă are la dispoziţie o autospecială de consultaţii la domiciliu, activitatea medicilor de familie în afara acestui centru este coordonată de catre dispeceratul medical de urgenţă, după cum urmează:
-În situaţia în care pacientul sau aparţinătorii acestuia se adresează dispeceratului medical de urgenţă prin numărul unic de apel 112, iar din informaţiile obţinute se apreciază că starea pacientului nu este critică, dispeceratul medical de urgenţă solicită deplasarea la domiciliu a medicului de familie care efectuează serviciul în regim de gardă în cadrul centrului de permanenţă.
-În cazul în care pacientul sau aparţinătorii acestuia se adresează d