Oraşul Piatra Neamţ, ca multe alte zone din România, are un potenţial turistic imens, dar care este însă prea puţin promovat. Sursa: Dan Sofronia
1 /.
Cu o moşternire culturalo-storică bogată, dar şi cu localizare într-un cadru natural deosebit, municipiul Piatra Neamt, se poate dovedi o destinaţie ideală de vacanţă. Din păcate, la nivel local autorităţile şi agenţii economici care activează pe zona turistică nu au ajuns la un grad de comunicare eficient pentru a promova oraşul si imprejurimile sale.
"Primăria a investit până acum aproximativ 100 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea infrastructurii locale dar şi în unele proiecte menite să atragă turişti în oraş, precum telegondola şi strandul municipal. Însă, fără o colaborare strânsă între prestatorii de servicii, respectiv hoteluri şi pensiuni, în ceea ce priveşte promovarea oraşului acesta riscă să rămână doar un punct de tranzit catre Bucovina", a spus Bogdan Puşcaşu, reprezentant al Primăriei Piatra Neamţ în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii şi reprezentaţi ai unităţilor de cazare din zonă.
Deocamdată, obiective turistice precum Cetatea Neamţ, Curtea Domnească sau Muzeul de Arheologie, beneficiază de prea puţină promovare la nivel naţional şi internaţional.
“Cheia succesului la nivel local o reprezintă parteneriatul public-privat, iar agenţii economici trebuie să înţeleagă că autorităţile locale şi centrale au nevoie de sprijinul lor pentru a-i convinge pe turişti că Piatra Neamţ este o locaţie care merită deplasarea şi banii cheltuiţi", a precizat Ştefan Lungu, consilier al ministrului Dezvoltării Regionale si Turismului în acelaşi context.
Într-adevăr în cadrul discuţiei s-a putut sesiza faptul că nivelul de comunicare între partenerii publici şi privaţi din Piatra Neamţ este încă unul scăzut. Pensiunile din zonă nu au încă nişte oferte me