Producătorul de medicamente a avut o cifră de afaceri de 870 mil. lei în 2010
Anul acesta anticipează un avans de peste 5 procente
Compania farmaceutică Sanofi-Aventis România vizează pentru acest an un avans al cifrei de afaceri peste rata de creştere a pieţei, estimată la 5%, pe fondul lansării de noi medicamente şi majorării vânzărilor de produse din portofoliul existent.
Sanofi a avut anul trecut o cifră de afaceri de 870 milioane lei şi o cotă de piaţă de 9%, plasându-se pe primul loc în topul companiilor farmaceutice din România, potrivit datelor firmei de cercetare şi studii de piaţă Cegedim. "Există o tendinţă de reducere a ritmului de creştere a pieţei începând din iulie 2010. Estimăm optimist că piaţa va creşte cu 5% şi noi vrem să creştem peste piaţă", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Dan Ivan, country manager al Sanofi-Aventis Romania, informează Mediafax.
Afaceri de 270 mil. lei în primul trimestru
În primul trimestru, compania a rulat afaceri de 270 milioane lei, cu 2% mai mari faţă de perioada de referinţă din 2010. Produsele originale generează 50% din vânzările companiei, iar OTC-urile şi genericele (copii ale medicamentelor originale - n.r.) câte 25%. De asemenea, vaccinurile aduc companiei Sanofi-Aventis vânzări în valoare de aproximativ 20 milioane lei anual. Cel mai bine vândut produs din portofoliul producătorului este Algocalminul, cu aproximativ 15 milioane de unităţi pe an. Pentru acest an, planurile Sanofi-Aventis includ lansarea a 16 produse generice.
Totodată, Ivan a menţionat că Sanofi-Aventis este interesată de orice companie "care se potriveşte portofoliului său de produse şi care poate fi o oportunitate financiară".
Legat de piaţa de profil, el a arătat că se manifestă o tendinţă de creştere a ponderii medicamentelor generice.
Grupul francez Sanofi-Aventis, al