Un site dispare de pe pagina Adevărului pentru că a publicat articole care deranjează Coca Cola. Comunicatul Think Outside the Box arată cam aşa:
Vineri, 6 mai 2011, în jurul orei 15:00, Adevărul Holding a oprit funcționarea platformei partenere de jurnalism online Think Outside the Box, fără înștiințarea acesteia. Potrivit comunicatului de presă publicat de ziarul Adevărul, “această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.” Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situația reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplinește exigențele editoriale ale publicației Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piața românească. Deși articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproșurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011. Subliniem că suspendarea site-ului think.adevarul.ro s-a făcut fără consultarea redacţiei TOTB.
Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop de la înființare, pe lângă materiale de informare și de educaţie cu privire la mediu, să arate și partea mai puțin reprezentată a unor activități economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut de-a lungul existenței sale o atitudine critică față de mai multe branduri și moduri de comportament de pe piață.
Pentru că în comunicarea oficială nu a fost precizat un articol concret sau de unde au apărut ”disfuncțiile grave”, înțelegem că este vorba de cinci articole care ar fi reprezentat sursa nemulțumirii, printre care se numără trei articole informative şi două de opinie. Articolele pot fi accesate prin următoarele linkuri:
Câtă fericire a adus Coca Cola în 125 de ani
Cât de curată este imaginea Coca Cola după 125 de ani
Cât de mult dăunează Coca Cola sănătăţii: de la m