Veniturile Cosmote au scăzut în primul trimestru cu 6,5%, la 107,3 milioane euro
Încasările Romtelecom s-au diminuat cu 10,9%, la 166,3 milioane euro
Veniturile Cosmote România au scăzut în primul trimestru cu 6,5%, la 107,3 milioane euro, din cauza condiţiilor economice dificile şi a ofertelor "foarte agresive" de pe segmentul prepaid, a anunţat ieri grupul elen OTE.
Numărul de clienţi ai companiei era de 6,6 milioane la finele lunii martie, dintre care 22,4% postpaid (pe bază de abonament), se arată într-un comunicat transmis de OTE. La finele anului trecut, Cosmote România avea 6,9 milioane de clienţi, dintre care 21,9% postpaid, potrivit raportărilor anterioare ale grupului.
Profitul EBITDA (înainte de includerea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizării) a crescut de peste două ori, la 17,9 milioane euro, de la 6,6 milioane euro în primul trimestru al anului trecut, când veniturile au fost de 114,8 milioane euro.
Marja de profit EBITDA a urcat astfel de circa trei ori, de la 5,7% la 16,7%. "Excluzând costurile programului de disponibilizări voluntare din primul trimestru al anului trecut, EBITDA s-a dublat, reflectând îmbunătăţirile operaţionale semnificative în urma integrării cu succes a Zapp", se arată în comunicat. "Compania şi-a crescut profitabilitatea EBITDA semnificativ, reuşind să menţină o performanţă constantă în ceea ce priveşte cota de piaţă din venituri. Mai mult, creşterea de 10% pe segmentul corporate consolidează prezenţa companiei pe piaţă şi marchează o creştere importantă în cadrul unui segment foarte important pentru companie. În următoarele luni, vom continua să investim în toate direcţiile strategice ale companiei", a declarat în comunicatul Cosmote România directorul financiar executiv al companiei, Konstantinos Apostolou.
Cosmote România este al treilea mare operator de telecomunicaţii mobil