Preţul televizoarelor 3D s-a redus cu circa 50% în ultimele luni, iar analiştii anticipează că anul acesta vom asista la o triplare a vânzărilor.
Primele televizoare 3D au fost lansate, în România, în luna aprilie a anului trecut de către producătorii LG, Samsung şi Panasonic. În ciuda preţului ridicat din acel moment, cel mai ieftin model costând circa 8.000 de lei, dar şi a lipsei de conţinut, clienții nu au lipsit.
Sud-coreenii de la LG şi japonezii de la Panasonic au vândut, în prima zi, toate unităţile aduse pe piața locală. În joc au intrat ulterior și competitorii de la Sony, Toshiba sau Philips, însă preţul a rămas în continuare inaccesibil pentru majoritatea românilor.
Trăgând linie, anul trecut, în România s-au vândut aproximativ 1.400 de televizoare 3D, dintre care 200 plasme şi restul LCD-uri, conform unui raport al firmei de cercetare de piaţă GfK.
„Interesul pentru 3D se va menţine şi anul acesta. Cel mai probabil, în România ne putem aştepta la un volum de cel puţin trei ori mai mare decât cel înregistrat în anul 2010“, potrivit lui Ciprian Hătneanu, director GfK Retail and Tehnology România. Această tendinţă este în linie cu efervescenţa vânzărilor la nivel european. De exemplu, anul trecut, numai în Germania, conform diviziei locale GfK Retail and Technology, s-au înregistrat vânzări de 200.000 de televizoare 3D şi se aşteaptă ca volumul pentru anul 2011 să depăşească un milion de unități.
În primele două luni ale acestui an, în România s-au comercializat aproximativ 600 de televizoare 3D, iar marii jucători din piaţă, mizând pe scăderea preţului, se aşteaptă la vânzări mai semnificative.
„Anul 2011 este cel în care produsele 3D vor deveni mass-market, iar piaţa televizoarelor 3D se va dubla“, este de părere Ştefan Ichim, country manager Panasonic România. „Principalul factor care mă determină să afirm acest lucr