Investitiile in toate mediile de comunicare ar trebui sa creasca anul acesta, cand mai multe categorii de advertiseri, care n-au fost activi pana acum, ar putea incepe sa comunice, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Mihai Trandafir, managing director al agentiei de media Universal McCann.
Wall-Street: Cum a fost primul trimestru pentru piata de media? Care au fost tendintele, ce concluzii putem trage?
Mihai Trandafir: Din punctul de vedere al incarcarii de activitati a fost un inceput de an foarte aglomerat. Din punctul de vedere al comunicarii efective, al incarcarii de publicitate, a fost putin mai subtire decat in anul anterior. Dar probabil e efectul “de parcare”: am incercat sa parcam de mai multe ori masina pentru ca n-a intrat din prima intr-un spatiu ingust.
Wall-Street: Si va intra?
Mihai Trandafir: Trebuie sa intre. Pana la urma, fiecare companie are niste obiective de vanzari. Si trebuie sa luam niste decizii ca sa atingem acele obiective.
Wall-Street: Care e starea clientilor, sentimentul general in piata? Isi doresc sa investeasca mai mult acum sau sunt inca precauti, asteapta?
Mihai Trandafir: Cred ca majoritatea planurilor de marketing se bazeaza pe bugete estimate in baza istoricului. Si istoricul este cel din 2010, care ar trebui sa ne impinga spre o zona de conservatorism. Drept urmare, majoritatea probabil si-au facut planuri conservatoare, in baza anului 2010.
Wall-Street: Si pentru anul 2011, in general, e valabil acelasi lucru? Conservatorism sau exista posibilitatea unei cresteri de la jumatatea anului?
Mihai Trandafir: Cresterea din marketing in general este data de cresterea de vanzari. Sunt categorii care s-au dezmortit putin.
Wall-Street: Care?
Mihai Trandafir: Cred ca inclusiv zona de auto a inceput sa mai