Dupa scaderea accentuata din ultimii doi ani, segmentul finantarilor prin leasing pentru achizitia de autoturisme a crescut in primul trimestru din acest an cu 22% la 5.306 unitati, desi piata auto a inregistrat in continuare un declin de 18%.
Livrarile la trei luni de autoturisme s-au redus cu aproape 18% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 14.751unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Datele din tabelul de mai jos au la baza raportul primit de la operatorii auto din piata de profil.
Indiferent de forma de achizitie, cea mai bine vanduta marca de vehicule, in perioada mentionata, a fost Dacia, cu 8.436 unitati, urmata de Volkswagen, cu 3.685 unitati, si Skoda, cu 2.648 masini.
Top 10 marci cu cele mai multe vanzari
Aceleasi marci auto au adus si cele mai multe contracte firmelor de leasing in primele trei luni. Un numar de 981 autoturisme Volkswagen au fost vandute in leasing, urmate de 727 unitati Dacia si 586 Skoda.
In aceeasi perioada a anului trecut, cele mai multe autoturisme vandute in leasing erau produse de Ford (1.076), Volkswagen (408) si Skoda (330), care si-a mentinut pozitia si in acest an.
Daca marca Dacia a urcat patru pozitii, Ford a cunoscut insa cea mai scadere in clasament, pana pe locul sase.
De asemenea, se remarca evolutia ascendenta a leasingului de autoturisme in perioada analizata, atat la nivelul primelor zece marci (+20% - 4.127) cat pentru intreg numarul de unitati achizitionate prin leasing (+22% - 5.306).
Piata auto a scazut, insa, cu 18% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 14.751unitati.
Top 10 marci cu cele mai putine vanzari
In acelasi timp, lideri in clasamentul celor mai putine vandute autoturisme in leasing in primul trimestru se afla Lada si Smart cu cate o unitate, urmate de