Nurofen se mentine in primul trimestru in topul vanzarilor medicamentelor fara reteta, pe o piata farmaceutica adanc afectata de acumularea de creante si de scaderea puterii de cumparare. De altfel, medicamentele fara prescriptie au fost cele care au sustinut cresterea pietei cu 5,6% fata de perioada similara din 2010 - un ritm mai domol, care reflecta problemele din sistem.
“Pe tipuri de produse este notabila evolutia deosebita in unitati a segmentului de OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta medicala – n. red.), care prin adaptarea politicilor comerciale si a promovarii in mass-media intensive a reusit sa obtina o crestere volumica de peste 12% in primul trimestru din 2011 fata de perioada similara a anului trecut”, potrivit raportului IMS Health.
In cifre, IMS Health indica pentru segmentul de OTC-uri o valoare de 322 milioane de lei in primul trimestru. Valoarea totala a pietei medicamentelor s-a ridicat la 2,7 miliarde de lei, in crestere cu 5,6% fata de perioada de referinta din 2010.
Cel mai bine vandut medicament in primul trimestru este Seretide, un tratament pentru astm, cu vanzari de 44,3 milioane de lei, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a lui 2010.
Analgezicul Nurofen urmeaza in clasament, cu vanzari de 36,9 milioane de lei, echivalentul unui avans de 1,4% comparativ cu intervalul de referinta din 2010. Pozitia a treia este ocupata de Crestor, un medicament folosit pentru scaderea nivelului de colesterol, care a raportat in primul trimestru (T1) o majorare a vanzarilor de 7,3%, pana la 36,7 milioane de lei.
Urmatorul loc ii revine unui tratament pentru leucemie, Mabthera, cu incasari de 35,4 milioane de lei, echivalente unei scaderi de 3,6%. Pegasys, medicamentul contra hepatitei care inchide primele cinci pozitii, a suferit o depreciere a vanzarilor de 30,7%, pana la 34,1 milioane de lei.
Scaderi