Ordonanța de urgență privind obligativitatea cauciucurilor de iarnă a trecut recent de Senat. Forma actului legislativ a rămas, în mare, cea propusă de Guvern, parlamentarii adoptând doar câteva mici modificări. Sursa: Adi Pîclișan
Cea mai importantă schimbare este cea privind daunele produse infrastructurii rutiere ca urmare a utilizării de anvelope de vară pe timp de iarnă. Potrivit variantei inițiale, acestea urmau să fie suportate de societatea de asigurare la care era asigurat vehiculul vinovat.
În cazurile în care plafonul maxim de despăgubire era depășit, administratorul drumului urma să-și recupereze banii de la conducătorul auto. Senatorii au decis, însă, eliminarea acestei ultime prevederi.
Ce spun transportatorii
Potrivit unui comunicat de presă remis de Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), „Ministerul Transporturilor, în mod abuziv,contrar poziţiei exprimate de FORT, a încercat să elimine posibilitatea utilizării RCA în cazul în care un autovehicul ce nu era dotat pentru circulaţia în condiţii de iarnă ar fi afectat elemente de infrastructură, încercând să obţină o despăgubire directă din partea participantului la trafic”.
Prin eliminarea de către Senat a prevederilor respective, RCA-ul îşi reintră în drepturi şi poate să despăgubească administratorul drumurilor salvând astfel de abuzuri plătitorul de taxe de drum, precizează Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
Totodată, prin completarea reglementărilor legale ce impun semnalizarea drumurilor acoperite de zăpadă, polei sau gheaţă, solicitarea FORT şi a Asociaţiei Patronale ale Transportatorilor Europa au fost preluate asigurându-se astfel obligativitatea administratorului de a asigura condiţii corespunzătoare pentru circulaţie în condiţii de iarna.