Jerome de Haan, şeful operaţiunilor din Europa Centrală şi de Sud-Est a producătorului de autoturisme Mazda, crede că piaţa auto românească nu-şi va reveni în acest an. Într-un interviu acordat „Adevărul“, Jerome de Haan vorbeşte despre provocările din România şi de planurile de viitor ale companiei japoneze.
Piaţa auto românească nu va recupera în acest an pierderile înregistrate în timpul crizei, în ciuda ieşirii tehnice din recesiune, crede Jerome de Haan, directorul diviziei pentru Europa Centrală şi de Sud-Est a producătorului japonez de autoturisme Mazda. „În general, revenirea are loc mai încet decât credeam", a declarat Jerome de Haan, directorul diviziei pentru Europa Centrală şi de Sud-Est a Mazda. „Personal, cred că rata şomajului are o influenţă mare asupra industriei auto, nu doar cifrele privind PIB şi creşterea economică", a adăugat acesta.
Criza şi-a lăsat amprenta asupra vânzărilor Mazda în România. „Bineînţeles, vânzările au scăzut faţă de nivelul de vârf din 2008. Ne aşteptăm ca vânzările din România să stagneze în acest an", a adăugat acesta. Chiar şi aşa, diferenţele dintre piaţa autohtonă şi celelate din regiune rămân vizibile. Polonia, Cehia, Slovacia şi Ucraina au recuperat mai repede pierderile din acest sector. Bulgaria, Serbia şi Croaţia îşi revin la fel de greu ca noi, iar Ungaria este încă în declin. „Ceea ce am înţeles astăzi, şi uneori uităm acest lucru, este că aici, în Europa de Est, criza a fost mult mai gravă."
Gropile, bucuria service-urilor
În ceea ce priveşte starea drumurilor în România, Haan vede partea plină a paharului: „Este bine pentru noi, pentru service-uri, vindem piese auto", glumeşte acesta. „Bineînţeles că drumurile bune sunt esenţiale oriunde, evident că există o diferenţă pentru industria auto dacă există drumuri bune", a continuat acesta.
Mazda are o cotă de piaţă de aproximativ 1