Primăriile trebuie să transmită societăţii Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale SA (PAID) lista locuinţelor de pe teritoriul localităţii administrate, precum şi a datelor personale ale proprietarilor, potrivit Normelor de aplicare a Legii privind asigurarea obligatorie a locuinţelor.
Astfel, toţi primarii sunt obligaţi să furnizeze către PAID, în format electronic, lista tuturor construcţiilor cu destinaţia de locuinţă, inclusiv a celor cu destinaţie de locuinţă socială, amplasate în unitatea administrativ-teritorială în cauză. În document trebuie specificat numele şi prenumele sau denumirea (în cazul firmelor) proprietarului şi, după caz, adresa domiciliului fiscal, codul numeric personal sau codul de identificare fiscală al acestuia, numărul din registrul de rol nominal unic şi din registrul agricol.
În cazul în care primăria nu dispune de echipamentele necesare pentru transmiterea datelor în format electronic, vor trimite datele pe suport de hârtie, se mai arată în Ordinul comun al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi Ministerului Administraţiei şi Internelor publicat zilele trecute în Monitorul Oficial.
La rândul său, reprezentanţii Pool-ului vor transmite lunar administraţiilor publice locale lista proprietarilor care nu au încheiat contracte de asigurare obligatorie a locuinţei, precum şi valoarea primei obligatorii datorate de fiecare.
În ceea ce priveşte persoanele beneficare de ajutor social şi care au în proprietate o construcţie cu destinaţie de locuinţă, asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor se plăteşte de Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale. După efectuarea plăţii, Pool-ul va emite poliţele de asigurare împotrva dezastrelor naturale pentru persoanele beneficiare de ajutor social. Aceste poliţe vor fi transmise unităţilor administrativ-teri