In primele trei luni, compania a raportat vanzari, la pret de raft, de 270 de milioane de lei, piata inregistrand in aceasta perioada o valoare de 2,7 miliarde de lei, echivalenta cu o majorare de 5,6% comparativ cu perioada similara din 2010, potrivit datelor firmei de cercetare si studii de piata Cegedim.
“Estimam, relativ optimist, ca piata va creste cu 5%, iar noi vom creste cu mai mult de atat”, a spus Dan Ivan (foto), country head al Sanofi-Aventis Romania, intr-o intalnire cu presa.
Seful companiei a precizat ca in ultimele 12 luni, ritmul de crestere a pietei a fost de 18%, dar ca in martie avansul s-a plasat la sub 1%.
De asemenea, Ivan a mai subliniat ca unul dintre factorii care influenteaza piata farmaceutica este fluxul de lichiditati, in conditiile in care producatorii/importatorii de medicamente isi primesc banii inapoi pe marfa dupa 300-360 de zile de la livrarea lor catre distribuitori.
Jumatate din vanzarile companiei sunt generate de produsele originale (protejate de patent), iar restul se imparte in mod egal intre generice (copii ale originalelor sau medicamente iesite de sub protectia patentului) si OTC-uri (produse eliberate fara prescriptie medicala).
Un alt segment de business este cel al vaccinurilor, care produc vanzari de 20 de milioane de lei/an, acoperind 50% din intreaga piata.
“Divizia de OTC-uri va fi un motor de crestere pentru Sanofi-Aventis in Romania si in Europa. Pe segmentul genericelor, vom lansa anul acesta 16 noi produse pe piata romaneasca”, a anuntat Ivan.
In termeni de volume, analgezicul Algocalmin, care de la 1 aprilie se elibereaza cu reteta medicala, continua sa fie cel mai vandut medicament din portofoliul Sanofi-Aventis, cu incasari cifrate la 15 milioane de unitati/an. Algocalmin este urmat de Antinevralgic, Dicarbocalm si No-Spa. Ca valoare, cele mai mari vanzari sun