Piaţa băuturilor energizante a crescut anul trecut cu 31%, până la 30 mil. euro (la preţuri de raft), potrivit estimărilor Forever Living Products, companie ce comercializează produse naturale şi cosmetice în sistem de vânzări multilevel marketing (MLM - metodă de business care foloseşte o reţea de întreprinzători autorizaţi independenţi pentru vânzarea de produse către clienţii finali).
Forever Living Products a intrat recent pe această piaţă prin lansarea Forever Active Boost (FAB). Creşterea pieţei de produse energizante s-a produs în condiţiile în care piaţa de bunuri de larg consum s-a contractat.
"Acest segment de piaţă va continua să se dezvolte şi în 2011, chiar dacă altele vor stagna şi ne gândim la o creştere cuprinsă între 15-20% faţă de nivelul anului trecut. Piaţa băuturilor energizante este o nişă importantă", spune Dora Szocs, director general al Forever Living Products România.
Compania a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 72 mil. lei în 2009 (17,2 mil. euro) şi un profit brut de 6,2 mil. lei (1,5 mil. euro), potrivit datelor de pe site-ul Registrului Comerţului.
"Indicatorii macroeconomici nu sunt nemaipomeniţi. Avem în continuare de făcut faţă unor blocaje care ne afectează pe toţi. Dar avem şi semne că vom reuşi mai mult decât să ne menţinem pe linia de plutire. Anul acesta ne reluăm traiectoria ascendentă. Nu vorbim despre scădere, pentru că ne-am propus creşterea (în 2011 - n. red.)", a spus Dora Szocs.
Divizia din România a companiei americane se clasează pe locul şase în Europa din punctul de vedere al afacerilor realizate, conform datelor furnizate.
Compania americană este prezentă în peste 100 de ţări.
În portofoliul local, produsele cu cele mai mari vânzări sunt băuturile pe bază de Aloe Vera, care au reprezentat 40 de procente din total.
"În fiecare an se lanseaz