Şase sectoare, şapte primari, aproximativ 3.000 de angajaţi într-o singură capitală cu foarte multe probleme. Toate acestea fac din Bucureşti un oraş unic în Europa ca mod de organizare administrativă. Spre deosebire de Budapesta, avem un angajat la 13 kilometri de oraş.
Citiţi şi
Câştigă 10.000 de euro cu „Adevărul”!
Regulament de participare „O capitală, un singur primar”
Modul în care este administrat la ora actuală Bucureştiul, cu 6 sectoare la care se adaugă Primăria Generală, permite menţinerea unui aparat birocratic extrem de stufos. Numai dacă luam în calcul aparatul de lucru al celor şapte primării, numărul salariaţilor ajunge undeva la 3.000 de persoane, dintre care numai la Primăria Generală lucrează aproximativ 1.000.
Un simplu calcul arată astfel că, există câte un salariat la fiecare 13 kimometri din Bucureşti, incomparabil cu situaţia Budapestei, spre exemplu, unde în jur de 1.000 de oameni administrează 500 de kilometri pătraţi, adică dublu faţă de întinderea celui mai mare oraş din România.
12.000 de posturi pe hârtie
Din datele oferite de Prefectura Bucureşti, numărul maxim de posturi stabilite prin lege pentru anul în curs este şi mai mare, ajungând la peste 12.000. Mai précis, numărul maxim de slariaţi pentru PMG este de 4.920, pentru sectorul 1 numărul este de 952, pentru sectorul 2 de 1.383, iar la sectorul 3 sunt prevăzuţi 1.432 de oameni.
De asemenea, pentru sectorul 4 există pe hârtie 1.196 de locuri, la 5 numărul este de 1.145 iar la 6 sunt 1399 de posturi prevăzute. În total, vorbim de un maximum de 12.173 de posturi în aparatul administrativ al administraţiei Capitalei, aici fiind incluse şi posturile de la Evidenţa Populaţiei, Poliţia Locală precum şi cei care lucrează pe proiecte externe nerambursabile.
Salarii de peste 3.500 de lei
La ora actual, sala