Valoarea mărcii Apple a ajuns la 153 de miliarde de dolari, depăşind gigantul Google, potrivit ediţiei din acest an a topului „BrandZ Top100“, realizat de compania de publicitate WPP.
Datorită succesului înregistrat cu aparatele iPhone şi tableta iPad, „mărul muşcat" a devenit cel mai valoros brand din lume. Din 2006, atunci când a fost realizată prima ediţie a acestui top, şi până în prezent, valoarea mărcii Apple a crescut cu 137 de miliarde de dolari, reprezentând o evoluţie de 859%, transmite publicaţia britanică „Financial Times" în variantă electronică.
Bătaie pe produsele Apple
În acelaşi interval, valoarea după capitalizare a Apple a devenit de aproape cinci ori mai mare, ajungând la 319,4 miliarde de dolari. În prezent, valoarea după capitalizare a Google este de 172,4 miliarde de dolari. Primele poziţii ale topului sunt dominate de giganţi IT, printre aceştia numărându-se IBM, Microsoft, AT&T şi China Mobile. Un magazin Apple din Beijing a fost închis duminică după ce clienţii care stăteau la coadă în faţa magazinului au avut un conflict cu angajaţii.
Tableta iPad 2 şi varianta albă a telefonului iPhone 4 au fost lansate abia săptămâna trecută la Beijing, iar pasionaţii de astfel de produse au stat la cozi ore întregi pentru a-şi cumpăra aparatele. Mai mult, magazinele au probleme cu speculanţii, care revând produsele la preţuri mult mai ridicate.