Trecerea companiei AutoItalia, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti, SsangYong, Honda Motorcycles, Segway și Abarth, din proprietatea familiei Stein în cea a israelienilor de la Levy Group, a făcut multe valuri în presa autohtonă.
Cunoscute fiind problemele financiare prin care trece compania de ceva vreme, mutarea era așteptată încă de anul trecut, însă semnarea oficială a contractului a avut loc abia în luna aprilie a acestui an. Din nefericire, nici Herbert Stein, fostul președinte al AutoItalia Group, și nici Ori Lahav, noul CEO al companiei, nu au dorit să dezvăluie prețul în baza căruia a fost făcută trenzacția.
„Nu vă pot spune cu cât am cumpărat afacerea. În presa israeliană au apărut niște cifre, altele în presa din România, dar niciunele nu sunt corecte”, a fost singura declarație pe această temă a lui Ori Lahav. Cert este că valoarea estimată a tranzacției, cuprinsă între 15 și 20 de milioane de euro, poate fi modificată radical de condițiile în care, la sfârșitul anului trecut, Herbert Stein a împrumutat de la actualul cumpărător aproape 10 milioane de euro.
Criza e o oportunitate
Noul CEO al companiei, unul interimar după cum spune chiar Ori Lahav, pare a avea planuri mari în România. „Ca și România, piața israeliană a fost afectată de criză. De aceea știm cum să ne descurcăm în timpuri dificile. Criza este o oportunitate. Din ea putem ieși mai puternici. Am venit în România pentru că avem încredere în piața de aici. Atunci când piața va ieși din criză, desigur asta se va întâmpla pas cu pas, piața de aici va fi una dintre cele mai puternice din Europa”, a declarat acesta punctând foarte clar și câteva dintre etapele prin care AutoItalia va fi transformată dintr-o companie cu pierderi într-una profitabilă.
Mai întâi, câteva luni, israelianul pare gata să se întoarcă la școală: „Șt