Firmele mai pot depune declaraţii în format fizic la administraţiile fiscale numai în lunile mai şi iunie, întrucât începând cu luna iulie toate firmele, inclusiv cele mici, sunt obligate să depună online declaraţiile lunare privind contribuţiile sociale, impozitul pe venit şi TVA. În acest context, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat că va desfiinţa până în luna septembrie circa 150 de administraţii financiare, adică peste o treime, pentru că nu sunt eficiente.
"Din moment ce toate declaraţiile se vor depune online obligatoriu din luna iulie, desfiinţarea unor administraţii fiscale nu va schimba mare lucru. În mod normal, probleme ar putea exista în mediul rural sau în oraşele mici, unde accesul la internet este poate mai restrâns, însă am înţeles că majoritatea agenţiilor desfiinţate vor proveni din acele zone", a spus Karina Nicolau, managing partner în cadrul firmei de audit şi contabilitate KG Audit&Accounting.
Procesul de restructurare va începe în perioada următoare şi va viza în special administraţiile comunale şi orăşăneşti, care au o pondere redusă în veniturile colectate de Fisc la bugetul de stat.
"O mare parte din angajaţi vor fi relocaţi pe domenii cu un deficit de personal, în zone precum controlul fiscal sau activitatea de administrare a marilor contribuabili, unde gradul de colectare este mult mai mare", a spus Sorin Blejnar, preşedintele ANAF.
Începând cu luna iulie, fiecare contribuabil va fi nevoit să-şi ia certificat pentru a putea depune online declaraţia unică privind contribuţiile sociale şi impozitul pe venit (112) şi declaraţia privind TVA. Declaraţiile se depun pe site-ul e-guvernare.ro.
O eficientizare şi o optimizare e bine venită, iar pentru mine depunerea online a declaraţiilor este mult mai facilă. Începând cu această lună, şi noi vom depune online toate decla