Şcoala Internaţională din Cluj a lansat azi, în premieră în România, un proiect pilot de promovare a educaţiei financiare în rândul elevilor. Timp de o săptămână, elevii şcolii îşi vor administra propriile afaceri, vor juca la bursă, dar vor putea câştiga şi bani fictivi, inscripţionaţi cu chipul profesorilor lor.
Proiectul „My money week" se desfăşoară, pentru prima dată în România, după modelul curriculumului englez, unde acesta are loc de două ori pe an, în toate şcolile din Anglia. „Vrem să le dezvoltăm această componentă pragmatică a banilor. Ne raportăm la această valoare, banul, în mod relativ. Prin acest proiect dorim să-i învăţăm, încă de la o vârstă fragedă, să se raporteze la ban în mod organizat, să-l valorizeze mult mai bine, să ştie cum poate fi obţinut şi cum trebuie cheltuit", a explicat Cornelia Vlad, directorul adjunct al Şcolii Internaţionale din Cluj.
Şi-au deschis afaceri
Practic, timp de o săptămână elevii şcolii vor participa la traininguri de educaţie financiară şi antrepenorială, concursuri prin care vor putea câştiga bani fictivi pe care ulterior să-i reinvestească sau să-i depună la bancă, dar îşi vor putea deschide propriile afaceri. Elevii de clasele I - IV vor învăţa să-şi managerieze şi promoveze un business propriu. Printre ideile de afaceri ale celor mici se numără un magazin de fructe, unul de rechizite şcolare sau unul cu cărţi. Cei din clasele a V-a şi a VI-a se vor „transforma" într-o firmă de organizări evenimente, fiind însărcinaţi să organizeze o discotecă pentru cei mici, iar profitul obţinut de pe urma micii afaceri putând fi reinvestiţi.
Vor juca la bursă
Elevii din clase VII - IX vor putea juca la Bursa de Valori din Bucureşti, prin intermediul unui program realizat de profesorul de matematică al şcolii, care este şi bancherul proiectului, tranzacţiile pe care le vor face