Că atâta-i duce capul pe angajaţii dâmboviţeni ai McCann-Erickson, sincer, nu mă miră.
Duminică, 8 mai 2011. Renumita companie Coca-Cola îşi serbează, cu surle şi trâmbiţe, ziua de naştere. Tradiţia spune că, acum fix 125 de ani, farmacistul John Pemberton vindea în oraşul american Atlanta primele pahare din băutura devenită, mai târziu, cea mai populară din lume. Potrivit inventatorului, licoarea nu avea doar efecte răcoritoare, ci şi curative. Astfel, o doză de Coca-Cola, zicea el, te vindecă de indigestii, nevralgii, dureri de cap şi chiar impotenţă!
Bun, asta e istorie. După un secol şi ceva, omenirea s-a schimbat. Azi nu mai consumăm cu ochii-nchişi orice ni se oferă. Odată cu accesul tot mai larg la informaţie, cetăţeanul a început să fie mai atent la calitatea produselor şi, în definitiv, mai preocupat de sănătatea sa. Astfel, am ajuns să discutăm despre aditivi alimentari, despre E-uri, despre conservanţi şi alte chimicale.
Cea mai vândută băutură carbogazoasă de pe planetă n-a scăpat nici ea de controverse, deşi se laudă că şi-a păstrat secretă reţeta originală. Daţi o căutare pe internet pentru a vă face doar o imagine asupra acuzaţiilor aduse atât în media, cât şi în justiţie. De la pericolul căderii dinţilor şi până la riscul de apariţie a impotenţei! Până la urmă, e vorba de îngrijorări legitime ale opiniei publice, iar rolul presei este de a le pune în dezbatere.
Recent, au făcut-o jurnaliştii de la „Think Outside the Box", o platformă asociată, până vineri, cu „Adevărul". Practic, textele lor erau găzduite pe site-ul ziarului, fără ca ele să reprezinte însă poziţia noastră. Săptămâna trecută, în această secţiune a fost publicată o serie de articole critice la adresa Coca-Cola. Unul dintre ele citează studii şi specialişti care susţin că respectiva băutură dăunează sănătăţii consumatorului. Aşa o fi. Dar autorii au comis