Dincolo de preţul ţiţeiului şi de taxele mari, un alt factor care majorează tarifele la pompă este starea proastă a drumurilor din România şi lipsa unei infrastructuri petroliere, susţine Titov Buzescu, vicepreşedinte Rompetrol, într-un interviu acordat ziarului "Adevărul". Îngheţarea preţului la pompă nu este o soluţie, deoarece cotaţia petrolului şi cursul de schimb ar putea rămâne la acelaşi nivel pe perioada cât s-ar aplica această măsură, iar petroliştii oricum nu ar scumpi carburanţii, spune Buzescu.
Preţul carburanţilor în benzinăriile din România a atins în ultima perioadă niveluri-record, doborând pragul psihologic de şase lei pe litru, după ce cotaţiile petroliere s-au dus şi ele la maximul ultimilor doi ani şi jumătate. Acest lucru a antrenat un val de nemulţumiri în rândul opiniei publice, culminând cu proteste în benzinării.
Citiţi şi: Cum ar putea Guvernul să ieftinească benzina
În condiţiile în care piaţa carburanţilor este liberalizată, iar Guvernul a exclus reducerea taxelor, care reprezintă 50% din preţul final, autorităţile analizează cât de oportună ar fi îngheţarea tarifelor de la pompă. Însă Guvernul nu s-a consultat până acum cu jucătorii de pe această piaţă, pentru a analiza efectele unei astfel de măsuri, a declarat Titov Buzescu, vicepreşedinte pentru divizia de retail a grupului Rompetrol.
„Niciodată nu s-a iniţiat o discuţie transparentă între toţi cei care ar putea sta în jurul mesei şi ar putea face ceva. Am auzit comentarii, probabilităţi, vizavi de îngheţarea preţului la pompă pe o anumită perioadă de timp. Problema este că o astfel de măsură tratează efectul, dar în niciun caz cauza", a punctat Buzescu.
Preţul, stabilit de cerere şi ofertă
El a arătat că o astfel de măsură ar putea fi un nonsens, întrucât, pe perioada când s-ar putea decide îngheţarea tarifelor la pompă, preţul petro