Apple a devenit cel mai valoros brand la nivel mondial, depăşind Google, care a deţinut acest titlu timp de patru ani, potrivit agenţiei de presă Thomson Reuters. Brandul Apple valorează 153 de miliarde de dolari, aproape jumătate din capitalizarea de piaţă a companiei, arată studiul BrandZ, realizat de agenţia de cercetare de marketing Millward Brown.
Producătorul iPhone şi iPad a depăşit anul trecut Microsoft devenind cea mai valoroasă companie de tehnologie la nivel mondial.
Dintre primele zece branduri din clasament, şase aparţin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alături de Apple şi Google, în top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe poziţia a cincea, iar pe locul şapte AT&T. China Mobile ocupă locul nouă.
Cererea din China reprezintă un factor major pentru creşterea valorii brandurilor de fast-food, a afirmat Peter Walshe, director la Millward Brown.
"Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este o piaţă atât de mare - Starbucks, McDonald's...şi pizza au lovit China", a spus el.
Un număr de 19 dintre primele 100 de branduri provin de pe pieţele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.
Valoarea totală a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 de miliarde de dolari.
Pentru realizarea clasamentului, Millward Brown ia în calcul valoarea pe care o companie o dă propriului brand, dar şi notorietatea brandului în rândul a peste două milioane de consumatori din întreaga lume.
Apple a devenit cel mai valoros brand la nivel mondial, depăşind Google, care a deţinut acest titlu timp de patru ani, potrivit agenţiei de presă Thomson Reuters. Brandul Apple valorează 153 de miliarde de dolari, aproape jumătate din capitalizarea de piaţă a companiei, arată studiul BrandZ, realizat de agenţia de cercetare de marketing Millward Brown.
Producătorul iPhone şi iPad a depăşit anul