Panoramele şi tururile virtuale la 360 de grade sunt, la ora actuală, cea mai "cool" metodă de promovare pe internet.
E de ajuns un singur click ca să vezi în detaliu ferma de bizoni de la Şinteu, să faci un tur complet al comunei Diosig sau să vezi Oradea de sus, din turnul Primăriei. Nici nu mai trebuie să urci la zeci de metri înălţime ca să simţi goluri în stomac şi să ai senzaţia că sub picioarele tale se întinde infinitul...
Firma Diosoft implementează acest mecanism în site-urile pe care le creează, fiind prima care a lansat moda la Oradea.
Mai tare ca Google
Într-o lume virtualizată la maximum, adaptarea la ultimele cerinţe în domeniu e esenţială. Imaginile panoramice şi tururile virtuale de 360 de grade reprezintă cel mai nou trend în materie de site-uri pentru că oferă, sub formă de flash, vederea completă asupra unui amplasament, la fel ca în realitate. Cei care doresc pot face chiar mici excursii virtuale printr-o anumită localitate, cu cele mai importante repere detaliate. Mai mult, catedralele şi muzeele sunt accesibile oricui, în cel mai mic detaliu.
"Primul tur virtual, cel al Oradiei, l-am lansat înainte ca Google Street View să fi sosit la noi. În plus, cu Google poţi vedea doar străzile, or în turul nostru poţi intra în Biserica cu Lună şi să vezi ce e acolo. Poţi să vezi camera de hotel aşa cum e în realitate înainte să faci rezervarea, ca să nu rămâi dezamăgit", spune Cătălin Rus, managerul firmei Diosoft, cea care a lansat trendul acestor site-uri pe plan local.
Forţa internetului
Spre deosebire de fotografiile obişnuite, statice, un tur virtual la 360 de grade dă senzaţia de lume reală, mai ales că sensul de rotaţie a imaginii poate fi ales după bunul plac al utilizatorului.
Un tur virtual e creat practic prin "lipirea" unor fotografii făcute la calitate ridicată. "Pe teren mergem în general câte do