Primăria Craiova a decis să reducă de la 1.000 la doar 400 numărul locurilor din viitoarea parcare subterană a municipiului, pe baza unui „studiu“ cu date eronate
Cu vreo trei săptămâni în urmă, viceprimarul Mărinică Dincă le dădea craiovenilor - prin intermediul mass-media - o veste bună şi alta proastă: vestita parcare subterană pe care municipalitatea doreşte să o construiască sub părculeţul de la teatru se va face cu fonduri europene, însă nu va mai avea 1.000 de locuri, aşa cum se lăudase iniţial primăria, ci doar 400, pe două niveluri. Justificarea reducerii numărului de locuri o oferise tot viceprimarul Dincă, în aceeaşi conferinţă de presă: „Au fost două variante de parcare subterană: una de 400 de locuri şi alta de 1.000 de locuri. Tema de proiectare trebuie însă dată pe o singură variantă, pentru că nu se face decât un singur proiect. Sunt nişte studii făcute care arată că în centrul Craiovei sunt parcate la suprafaţă undeva între 300 şi 360 de maşini, inclusiv cele parcate neregulamentar. Ideea este că, dacă faci o parcare de 1.000 de locuri şi tu ai doar 300 - 360 de maşini în ea, nu va fi eficientă“.
„Studiul“ pomenit de viceprimar, din care ar reieşi că în centrul Craiovei sunt parcate doar 300 - 360 de maşini, ori nu există, ori a fost făcut de vreun „specialist“ al municipalităţii, care a numărat maşinile care se văd din balconul primăriei, realitatea fiind departe de cele prezentate de Mărinică Dincă.
„Studiu“ din balconul primăriei
Potrivit unei numărători efectuate ieri de redactorii Gazetei de Sud, în centrul Craiovei erau parcate - în jurul orei 11.00, când încă nu începuse îmbulzeala - peste 1.000 de maşini.
Concret, pe strada Mihai Viteazul, doar pe porţiunea de la Muzeul de Artă la Colegiul Naţional „Elena Cuza“ erau staţionate 70 de maşini. Pe strada Nicolaescu Plopşor, de la Prefectura Dolj şi până î