Piatapublicitatii din online-ului romanesc, estimata la aproximativ 20 milioanede euro, ramane una mica, fata de cea din Polonia, apreciata la 200 milioane de euro sau Marea Britanie, care realizeaza venituri anuale de sutede milioane de euro, sustine, intr-un interviu pentru DailyBusiness.ro, Mihai Fanache, manager al MediaCafe, regie depublicitate online, care vinde reclama pentru Yahoo, in tara noastra. Totusi, veniturile Yahoo sunt in crestere in Romania, in ciuda scaderilorsemnificative, inregistrate pe plan international.
DailyBusiness.ro: Veniturile Yahoo au scazut cu 24% in primul trimestru al lui 2011, la 1,21 miliarde de dolari. Care este evolutia pentru Yahoo Romania?
Mihai Fanache: Veniturile Yahoo au scazut fata de T1 2010, in principiu pe fondul agreementului cu Microsoft, iar veniturile de search au scazut destul de mult, cu 19%. Scaderea se datoreaza probabil si faptului ca anumite functii ale parteneriatului urmeaza sa se amortizeze intr-o perioada mai lunga. Veniturile Yahoo obtinute de display advertising au crescut insa cu 10%. In Romania, veniturile Yahoo au crescut in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 12-15%. La fel si numarul mediu de campanii, in prezent detinem 40 de branduri active.
DB: Scaderea are vreo legatura si cu faptul ca oamenii comunica mai mult cu ajutorul retelelor sociale?
MF: In acest caz nu cred ca exista o legatura, insa la modul general, retelele sociale au o influenta importanta in strategia marilor publisheri. Fie ca reprezinta un partener, un canal de difuzare a continutului sau un competitor in lupta pentru fidelizare, minute sau pageviews, toate marile companii incearca sa profite sau sa raspunda provocarii retelelor sociale.
DB: Ca sa aiba succes, care este perioada optima de desfasurare a unei campanii?
MF: In functie de obiectivele de