Veniturile din publicitate ale reţelei sociale vor creşte cu 95% în acest an, ajungând la 3,5 miliarde de dolari. Platforma de socializare Facebook va deveni liderul mondial în domeniul publicităţii afişate online, depăşind giganţii Google şi Yahoo până la sfârşitul lui 2011.
Numărul uriaş de utilizatori (peste 650 de milioane de persoane la sfârşitul lunii martie) va transforma Facebook Inc. într-un „mamut" în rândul companiilor de publicitate din lume. Până la sfârşitul acestui an, populara platformă de socializare va deveni liderul mondial în domeniul publicităţii afişate din online, potrivit unei analize realizate de grupul de cercetări privind mass-media Enders Analysis din Londra.
Citiţi şi:
Pandemia Facebook: Socializare sau izolare?
Ideea reţelei de socializare Facebook nu este furată. Zuckerberg a câştigat procesul
Specialiştii cred că veniturile din publicitate vor aduce Facebook 3,5 miliarde de dolari până la sfârşitul acestui an, reprezentând o creştere de 95% faţă de anul trecut (1,8 miliarde de dolari). Publicitatea afişată include mesaje cu text, imagini şi conţinut video, găzduite pe paginile de web standard. Acest tip de publicitate nu include însă reclamele asociate motoarelor de căutare, domeniu din care Google îşi obţine cea mai mare parte a veniturilor. Chiar şi aşa, veniturile din publicitate ale Facebook (care vinde doar publicitate afişată) rămân numai o fracţiune din câştigurile Google generate de motorul de căutare. Însă numărul ridicat de utilizatori şi cantitatea de reclame afişate au permis companiei din spatele platformei de socializare să-şi majoreze rapid profitul.
Utilizatorii, atuul companiei
„Facebook schimbă dinamica, aduce noi publicitari în piaţă, exact aşa cum a făcut şi Google în 2002 cu motorul de căutare", a declarat Ian Maude, analist pentru internet la Ender