Gigantul francez AXA, cel mai mare asigurător european, îşi va lansa joi oficial operaţiunile din România, urmând să anunţe şi strategia pe care grupul a pregătit-o pentru piaţa locală.
Asigurătorul a intrat pe piaţa românească la începutul anului trecut, când a achiziţionat Omniasig Life, un jucător de talie mică pe segmentul asigurărilor de viaţă, de la Vienna Insurance Group (VIG). Valoarea tranzacţiei a fost estimată la mai puţin de 10 mil. euro.
Oficialii AXA Asigurări nu au răspuns până la închiderea ediţiei unei solicitări a ZF privind strategia pe care compania o va aplica pe piaţa românească. Surse din piaţă spun însă că asigurătorul are un buget de un million de euro numai pentru campania de publicitate care va fi implementată după lansarea oficială a operaţiunilor.
Francezii s-au ocupat în ultimul an de crearea unei reţele de distribuţie şi de dezvoltarea portofoliului de produse şi au instalat o nouă echipă de conducere la compania pe care au achiziţionat-o în primăvara lui 2010. AXA a recrutat-o pe poziţia de preşedinte al subsidiarei locale pe Violeta Ciurel, fostă şefă a ING Asigurări care în ultimii ani a lucrat pe o poziţie de manager la sediul central din Amsterdam al grupului olandez.
AXA a ales să atace piaţa locală prin cumpărarea unei companii mici, deoarece toţi jucătorii de dimensiuni mari au fost deja achiziţionaţi de investitori străini, care mizează pe potenţialul semnificativ de creştere al industriei locale de asigurări.
Francezii urmăreau intrarea în România de mai mulţi ani, iar în 2008 au concurat pentru preluarea Asiban, dar au pierdut în faţa rivalilor de la Groupama, aceştia din urmă oferind 350 mil. euro pentru compania deţinută de mai multe bănci locale.
Înainte de a intra efectiv pe piata locală prin preluarea Omniasig Life, AXA încheiase în 2009 un parteneriat cu Astra Asigurări, una dintre p