Bogdan Enoiu, managerul McCann-Erickson, a declarat că directorul care ameninţase Adevărul Holding cu suprimarea bugetelor de publicitate a vorbit în numele său, nu în cel al agenţiei . Şeful McCann-Erickson îşi cere scuze pentru situaţia creată şi spune că poziţia directorului Mihai Trandafir nu reprezintă modalitatea de acţiune a agenţiei de publicitate.
Deranjată de unele articole despre Coca-Cola, publicate de un site independent, găzduit de www. adevarul.ro, agenţia McCann- Erickson ameninţa vineri, 6 mai, printr-un mail, că se va asigura că toţi clienţii agenţiei (n.r. - printre aceştia se numără Mastercard, Heineken cu toate brandurile din portofoliu, Metro, Real, A&D Pharma) vor afla de „nedreptatea comisă de Adevărul". Mesajul electronic a fost trimis de Mihai Trandafir, directorul agenţiei.
Ieri, directorul general al McCann-Erickson, Bogdan Enoiu, a declarat că poziţia lui Trandafir nu este şi poziţia companiei de publicitate şi că îşi cere scuze pentru situaţia creată. „Având în vedere situaţia prezentată de Adevărul, dorim să precizăm următoarele: Acţiunile domnului Mihai Trandafir nu reprezintă poziţia sau modalitatea de acţiune a companiei McCann-Erickson. Compania Coca-Cola nu a fost implicată în acest demers. Ne cerem scuze pentru situaţia creată", se arată în scrisoarea remisă redacţiei de către Enoiu.
Presiuni directe ale advertiserilor
Presiunile celor care controlează publicitatea unui ziar se pot face simţite pe două căi, spune Erik Ugland, profesor de comunicare la Universitatea Marquette. „Presiunile pot veni ori din interiorul organizaţiei de presă, ori direct de la advertiseri. Atunci când vin din interior, reporterul este pus în situaţia jenantă de a spune nu şefilor săi direcţi, iar un asemenea gest poate avea evidente consecinţe negative. În cealaltă situaţie, reporterul nu simte chiar atâta presiune, pentru