Înregistrarea unei firme, închiderea ei sau operaţiunile de fuziune nu vor mai fi publicate în Monitorul Oficial, ci vor fi înscrise într-un buletin electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Atribuţiile de înregistrare a unei firme sau de încetare a activităţii ei, fuziunea sau divizarea acesteia ca şi autorizarea persoanelor fizice vor intra în competenţa unei noi categorii, registratorii comerciali care îi vor înlocui pe judecătorii-delegaţi, aceştia urmând să intervină în acest proces doar în cazul contestaţiilor. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege adoptat săptămâna trecută de Guvern.
Doi ani pentru trecerea la noua înregistrare a firmelor
Înlocuirea publicării în Monitorul Oficial cu cea a publicării în Buletinul electronic al ONRC se va face într-un orizont de doi ani de la intrarea în vigoare a legii care a fost transmisă Parlamentului pentru a fi discutată în regim de urgenţă.
Ministerul Justiţiei susţine că proiectul a fost elaborat pentru a veni în sprijinul mediului de afaceri şi a fost elaborat în stânsă legătură cu acesta. Numai că, la o zi după ce proiectul fusese aprobat de Guvern, pe niciunul dintre site-urile guvernamentale nu exista proiectul şi nici forma propusă spre aprobare.
"În doi ani vom renunţa la publicarea în Monitorul Oficial a actelor ţinând de înfiinţarea societăţilor comerciale şi modificările aduse în cadrul acestora prin întocmirea unei platforme electronice care va permite tuturor persoanelor interesate, cu costuri minimale, să aibă acces la baza de date respectivă. Termenul propus pentru updatarea bazei de date prin înregistrarea unei noi societăţi comerciale este trei zile", a declarat Alina Bica, secretar de stat în Ministerul Justiţiei.
Noua platformă va aduce transparenţă
Potrivit acesteia, n