* ADEVĂRUL
* Un vătaf în piaţa de publicitate
Deranjată de unele articole despre Coca-Cola, publicate de un site independent, găzduit de www.adevarul.ro, o agenţie de publicitate recurge la ameninţări. Agenţia McCann- Erickson, condusă de Bogdan Enoiu, a condiţionat acordarea unor contracte de publicitate în "Adevărul" de un anumit tip de conţinut editorial. Agenţia de publicitate McCann-Erickson România a ameninţat voalat conducerea Adevărul Holding că-şi va sfătui toţi clienţii să-şi retragă reclamele produselor din paginile ziarelor editate de trustul de presă, invocând o serie de articole ce ar fi lezat interesele companiei Coca-Cola, aflată în portofoliul său. Materialele de presă invocate fuseseră însă publicate de administratorii site-ului "Think Outside the Box", produs media doar găzduit de platforma www.adevarul.ro, şi complet independent editorial de trustul Adevărul Holding.
* Părerea specialistului: Petre Barbu. Ameninţările tovarăşului Trandafir
Cei mai puternici oameni din presa românească sunt... oamenii de publicitate. Pentru că ei administrează bugetele de comunicare ale clienţilor, ei taie şi împart feliile din tortul publicităţii la care râvneşte presa. Dacă jurnaliştii nu joacă aşa cum cântă aceşti "supermani", companiile de presă rămân fără bugetele angajate de clienţi. Aşa încât aceşti puternici ai zilei nu trebuie supăraţi, nu trebuie să le ieşi din cuvânt, trebuie să le asculţi ordinele, să le accepţi mofturile, să-i linguşeşti, să-i pui în vitrină, bibelou de porţelan! Mihai Trandafir, şeful diviziei Universal Media din agenţia de publicitate McCann-Erickson, este unul dintre bibelourile industriei noastre de publicitate. El crede că are la picioare toată presa căreia îi dă de mâncare. Aşa crede, că presa îi ciuguleşte din palmă.
* FMI nu vrea să ne slăbească deloc nici în noul acord
Finanţatorii externi