După 30 iunie 2011, cărţile de muncă ale românilor vor fi păstrate exclusiv în arhive. Registrul general de evidenţă a salariaţilor rămâne singurul instrument de stocare a datelor legate de angajații din România.
Guvernul a emis în ultima perioadă o serie de acte normative care să reglementeze modul în care se trece practic de la un sistem la altul. Astfel, printr-un ordin al ministrului muncii, s-a stabilit procedura prin care inspectoratele de muncă (ITM) certifică şi eliberează carnetele de muncă angajatorilor pentru ca aceştia să le păstreze în arhive. Până la 30 iunie, toate procedurile vor fi definitivate, astfel încât vechile cărţi de muncă nu vor mai exista decât în arhive.
Fără cozi la inspectoratele de muncă
Acum, singura bază de date despre angajaţii din România este registrul general de evidenţă a salariaţilor – REVISAL. Modul de întocmire şi completare a registrului a fost stabilit printr-o hotărâre de guvern, prin care s-au instituit şi amenzi contravenţionale ce pot ajunge până la 20.000 lei.
„Deși este un program care necesită destul de multe îmbunătăţiri, REVISAL are avantajele lui. Primul, şi cel mai evident, este legat de faptul că au dispărut cozile de la inspectoratele teritoriale de muncă“, este de părere Iuliana Badea, director de vânzări la compania de recrutare Lugera & Makler.
Potrivit reglementărilor cuprinse în HG şi în noul cod al muncii, fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. A fost instituită și obligativitatea de a completa registrul în ordinea angajării, prin înscrierea mai multor elemente. În primul rând, trebuie cuprinse elementele de identificare a tuturor salariaților: nume, prenume, cod numeric personal, cetăţenie şi ţara de p