Jucătorii de pe piaţa parchetului speră la o creştere de două cifre a sectorului anul acesta, pe fondul semnelor că piaţa de construcţii se va îmbunătăţi. Egger, Kronospan şi Barlinek se numără printre cei mai mari jucători pe piaţă, care domină industria.
Polonezii de la Barlinek (specializaţi pe pardoseli) au intrat pe piaţa românească în 2008, odată cu achiziţia fostului producător Diana Forest din Bacău. La momentul preluării, Diana Forest avea o situaţie dificilă, astfel că din cele trei fabrici pe care le avea, una era închisă, iar acţionarii se pregăteau să facă acelaşi lucru şi pentru celalte două unităţi.
Miliardarul polonez Michal Solowow, cel care controlează Barlinek, a găsit însă că firma românească se potriveşte cu strategia sa, astfel că a plătit 23 de milioane de euro pentru companie.
După schimbarea numelui în Barlinek România (pe zidurile unităţii de producţie din Bacău au rămas însă urmele literelor Diana Forest), au urmat şi investiţiile. Cele mai recente sunt cele anunţate în dublarea capacităţii de producţie anul acesta la 500.000 de metri pătraţi.
"Plănuim să începem investiţiile în primele luni din 2011, iar producţia maximă probabil că o vom atinge în al doilea trimestru al anului", a spus Marek Janke, membru al consiliului director al Barlinek, citat de revista Business Construct.
Mărirea capacităţii de producţie înseamnă de fapt o nouă linie, în care s-au investit 2,3 mil. euro. Măsura de creştere a producţiei a venit ca răspuns la cererea mai mare în ultimele luni ale anului, care ar putea aduce primele semne de reviriment după o perioadă de câţiva ani de criză.
Austriecii de la Kronospan, pe de altă parte, nu produc parchet în România, ci preferă să importe, deşi au pe piaţa locală mai multe unităţi de prelucrare a lemnului. Grupul austriac este prezent în România cu fabrici în zonele Braşov, Sebe