Sistemul de învăţământ din Dolj pierde an de an mii de elevi. Acest lucru este cauzat, în principal, de mobilitatea şi migraţia unor familii în alte judeţe sau peste hotare (aproape 40%), de lipsa banilor (aproximativ 30%) şi a diverselor cauze sociale (aproape 30%). „Din datele furnizate de 144 de unităţi şcolare a rezultat că, în intervalul septembrie-decembrie 2010, aproape 1.400 de elevi din ciclurile primar, gimnazial, liceal şi profesional au abandonat forma de învăţământ frecventată. Procentual, această cifră reprezintă 2,66% din totalul celor 52.428 de elevi înscrişi“, a spus Adriana Maria Rotaru, directoarea Centrului de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Dolj. Numărul elevilor care părăsesc sistemul de învăţământ ar putea fi însă mult mai mare, mai ales că doar jumătate din şcolile doljene au furnizat informaţiile cu privire la situaţia abandonului şcolar. În plus, se consideră abandon doar în învăţământul obligatoriu (până în clasa a X-a). Chiar şi aşa, comparativ cu anul trecut, numărul elevilor care au părăsit şcoala a crescut cu aproximativ 200 de persoane. „Procentual, nu este o creştere foarte mare (0,28%) faţă de anul trecut şi putem spune că e constantă. Problema e însă că în fiecare an numărul celor care renunţă la şcoală creşte, în loc să se diminueze. Pe termen lung vom avea tot mai multe persoane nepregătite pentru a putea să ocupe un loc de muncă, tot mai frecvent persoane needucate care-şi cresc şansa excluziunii sociale, care vor fi marginalizate“, a precizat Adriana Maria Rotaru.
Sistemul de învăţământ din Dolj pierde an de an mii de elevi. Acest lucru este cauzat, în principal, de mobilitatea şi migraţia unor familii în alte judeţe sau peste hotare (aproape 40%), de lipsa banilor (aproximativ 30%) şi a diverselor cauze sociale (aproape 30%). „Din datele furnizate de 144 de unităţi şcolare a rezultat că, în intervalul septembr