Statul va plăti 737 de milioane de lei, reprezentând datorii acumulate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în cadrul proiectelor de investiţii. Datoriile vor fi achitate până la sfârşitul lunii iunie, iar 622 de angajaţi vor fi disponibilizaţi până la acea dată, se arată în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI.
Şeful misiunii FMI, Jeffrey Franks, a declarat luni, potrivit Mediafax, că principala reformă structurală este ca volumul arieratelor acumulate de companiile de stat să scadă, menţionând că deşi au fost atinse ţintele în primul trimestru, există în continuare presiuni pe cheltuieli în sectorul de sănătate. "Problema arieratelor acestor companii este o pierdere enormă în însănătoşirea creşterii economice", a afirmat Franks. CNADNR va înfiinţa Autoritatea Unică de Control care va reuni atribuţiile în domeniu ale mai multor instituţii, cum ar fi Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român. Intenţia înfiinţării unei autorităţi unice de control în domeniul transporturilor datează din 2007.
De asemenea, scrisoarea prevede că standardele de cost pentru construcţia şi întreţinerea de drumuri trebuie să fie aprobate până la sfârşitul lunii iunie şi impuse în toate contractele noi. La începutul lunii aprilie, Ministerul Transporturilor a publicat un proiect pentru trei standarde de cost, după ce până la acea dată Guvernul a aprobat 18 standarde pentru toate tipurile de infrastructură.
Statul va plăti 737 de milioane de lei, reprezentând datorii acumulate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în cadrul proiectelor de investiţii. Datoriile vor fi achitate până la sfârşitul lunii iunie, iar 622 de angajaţi vor fi disponibilizaţi până la acea dată, se arată în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI.
Şeful misiunii FMI, Jeffrey Franks, a d