Astra, cea mai mare companie de pe piaţa asigurărilor, controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, a înregistrat o creştere cu 1,5% a primelor brute în primul trimestru, până la aproape 335 mil. lei (79 mil. euro).
Avansul se datorează activităţii sucursalei din Ungaria, deschisă în toamna anului trecut şi care a avut subscrieri de 2,8 miliarde de forinţi (10,5 milioane de euro) în primele trei luni din acest an, reprezentând 13% din afacerile asigurătorului. "Rezultatele din Ungaria se datorează unei relaţii strânse cu brokerii de asigurare şi faptului că am avut un preţ foarte bun, chiar dacă nu cel mai mic din piaţă. Noi nu avem alt canal de distribuţie aici în afară de brokeri", a explicat Radu Mustăţea, preşedintele directoratului Astra Asigurări.
Sucursala din Ungaria a ajuns la un portofoliu de peste 140.000 de clienţi pe segmentul poliţelor RCA. Astra a operat până acum doar pe acest segment pe piaţa din Ungaria, dar începând din această lună va începe să vândă asigurări Casco şi property.
"O să activăm pe segmentul property în general, nu doar asigurări de locuinţe. Retailul este zona pe care o vizăm ca un prim pas, dar ulterior vrem să oferim produse şi de asigurare destinate companiilor. Până la sfârşitul anului vom mai lansa şi alte produse. De exemplu, există un potenţial ridicat pe asigurări de sănătate", a spus Mustăţea.
Astra este prima companie românească de asigurări care şi-a deschis o sucursală în străinătate, mai mulţi asigurători locali operând însă în alte ţări pe baza paşaportului european privind libera circulaţie a serviciilor financiare.
În ceea ce priveşte piaţa românească de asigurări, şeful Astra spune că se aşteaptă ca afacerile la nivel agregat să fi scăzut cu 7-10% în primele trei luni din 2011, apreciind că declinul ar putea fi compensat cel puţin parţial în a doua jumătate a anului.
Volum