Ministrul agriculturii Valeriu Tabără a prezentat ieri proiectul în parteneriat public-privat al canalului de irigaţie Siret-Bărăgan în valoare de 3,6 mld. euro, însă nu a venit cu date mai concrete privind numele unui investitor străin interesat de proiect sau modul în care va fi exploatat canalul.
"Este un obiectiv major de investiţii început înainte de 1989 pe care l-am readus în actualitate. Dacă luăm cele patru etape de construcţie la nivelul costurilor bazate pe preţurile din 2003, ajungem la un cost total de 3,6 miliarde de euro pentru întreg proiectul", a declarat ieri Valeriu Tabără.
În ultimul deceniu aproape fiecare ministru, premier sau preşedinte a venit cu proiecte investiţii majore, însă niciunul dintre aceştia nu a trecut de faza de declaraţii. Ieri a fost rândul ministrului Valeriu Tabără să îşi prezinte proiectul, acesta venind cu estimări de cost la preţuri din 2003.
Dacă va fi finalizat, canalul Siret-Bărăgan va deveni cel mai important proiect de investiţii în agricultură al României din ultimii 20 de ani. Canalul, care ar trebui să aibă o lungime de 200 de kilometri şi ar urma să străbată judeţele Vrancea, Brăila, Buzău şi Ialomiţa, face parte din lista celor 17 proiecte în PPP prezentate recent de Guvern. Construcţia acestui canal de irigaţii a fost începută în timpul comunismului în urmă cu 25 de ani, când au fost finalizaţi 11 kilometri plus amenajările adiacente, iar pe o distanţă suplimentară de 50 de kilometri s-au făcut lucrări, dar acestea nu sunt finalizate. În condiţiile estimărilor actuale privind costurile, valoarea proiectului ar egala-o pe cea a autostrăzii Sibiu-Piteşti, alt proiect propus pentru parteneriatul de tip PPP, sau ar reprezenta jumătate din preţul construirii reactoarelor trei şi patru ale centralei nucleare de la Cernavodă.
Rămân semne de întrebare
Toate parteneriatele