* preţul pentru sondajele locale, 13.000 de euro/ filială plus TVA, apărut într-o notificare trimisă de secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, organizaţiilor social-democrate din ţară, a stârnit nemulţumiri în rândul multor şefi de filiale judeţene
Sondajele de opinie pentru alegerile locale din 2012 agită spiritele în PSD. Într-o adresă trimisă pe 4 mai liderilor filialelor social-democrate din ţară, secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, le comunică şefilor pesedişti că trebuie să facă sondajele locale prin care vor fi stabiliţi candidaţii USL cu un institut de cercetări sociologice decis de conducerea centrală a partidului. Notificarea lui Dragnea i-a pus pe jar pe mulţi dintre liderii filialelor, care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de preţul sondajelor, considerat a fi unul exagerat - 13.000 de euro/ filială plus TVA. Dacă vor fi de acord, şefii filialelor locale vor trebui să achite, până luni, un avans de 50%.
"Regăsiţi ataşat un chestionar orientativ agreat de conducerea USL împreună cu institutul de sondare a opiniei publice (...) Până luni, 16 mai 2011, organizaţia judeţeană va trebui să semneze contractul cu institutul de sondare sus menţionat. La semnarea contractului se achită un avans de 50%, în caz contrar institutul nu va demara procesul de culegere a datelor", se arată în circulara lui Liviu Dragnea, citată în presa centrală.
Institutele de cercetări sociologice alese de conducerea PSD sunt Centrul de Studii şi Cercetări Infopolitic (CSCI), pentru jumătate dintre judeţe (care aparţine lui Dan Sultănescu, un consultant politic care a colaborat cu Liviu Dragnea), iar pentru cealaltă jumătate CSS Avangarde (la cârma căruia se află Marius Pieleanu, un sociolog apropiat de PSD).
La finalul adresei lui Dragnea, explică presa centrală, apare un paragraf marcat cu termenul subliniat "Atenţie": "În cazul în c