Cea mai mare companie din Romania, OMV Petrom (SNP) – aflata sub controlul grupului petrolier austriac OMV, a reusit sa obtina un profit net de 841 milioane de lei (199 milioane de euro) in primul trimestru al anului (T1), in crestere cu 4% fata perioada similara a anului trecut, obtinuta in principal de pe urma ascensiunii titeiului pe pietele internationale, pe care compania a transferat-o in scumpirea produselor petroliere vandute reusind astfel sa contracareze cererea slaba si aprecierea leului in raport cu euro si dolarul.
Cu 200 milioane de euro castig net, Petrom este cea mai profitabila operatiune din cadrul grupului austriac OMV, care a raportat un profit net total de 272 mil. Euro in T1. Locul Petrom in geografia OMV se schimba insa in premiera de la privatizarea sa in 2004, dovada si cresterea de 53% a vanzarilor grupului austriac, in spatele careia apare pentru prima oara consolidata compania turca Petrol Ofisi.
In urma consolidarii acestei companii, Turcia devine oficial cea mai mare piata a OMV, de unde si cresterea puternica a scarii vanzarilor, in timp ce Petrom s-a pozitionat deja ca principalul furnizor de profit al OMV gratie valorosului portofoliu din upstream (explorare si productie de titei & gaze).
Revenind la rezultatele Petrom din T1, pretul titeiului a fost cu 36% mai mare in T1 2011 fata de aceeasi perioada de referinta din anul anterior, in timp ce la pompa, preturile carburantilor au crescut in medie cu 20%, situatie reflectata si de evolutia vanzarilor Petrom, care s-au majorat cu 27%, pana la 4,98 miliarde de lei (1,18 miliarde de euro).
De asemenea, potrivit reprezentantilor companiei, profitul inregistrat in perioada ianuarie – martie are la baza si continuarea procesului de taiere a costurilor, de eficientizare a activitatii sale operationale, in urma careia de exemplu, Petrom a avut primul T1