Atunci când fac cumpărături românii se orientează în special după apropierea de casă sau serviciu şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, după nivelul preţurilor, după varietatea gamei de produse alimentare şi non-alimentare şi după prospeţimea şi calitatea produselor, potrivit studiului Shopping Monitor realizat de GFK.
Pentru jumătate dintre români, criteriul cel mai important după care îşi aleg magazinul unde cheltuie cei mai mulţi bani pe produse alimentare şi nealimentare de uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din capitală.
Nivelul preţurilor este pentru 46% dintre români un criteriu după care se orientează atunci când stabilesc locul unde îşi fac cumpărăturile. Datele fac parte din studiul realizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 de respondenţi de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărarea produselor alimentare şi nealimentare din gospodărie.
Atunci când fac cumpărături românii se orientează în special după apropierea de casă sau serviciu şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, după nivelul preţurilor, după varietatea gamei de produse alimentare şi non-alimentare şi după prospeţimea şi calitatea produselor, potrivit studiului Shopping Monitor realizat de GFK.
Pentru jumătate dintre români, criteriul cel mai important după care îşi aleg magazinul unde cheltuie cei mai mulţi bani pe produse alimentare şi nealimentare de uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din capit