Înnoirea parcului auto şi înlocuirea cauciucurilor de sezon sunt principalele motive
În ultimii 5 ani, produsele premium şi-au dublat cota de piaţă
Piaţa anvelopelor din România începe să-şi arate valenţele de piaţă emergentă, un semn important fiind creşterea cotei de piaţă a segmentului de produse premium. În ultimii cinci ani, acest segment şi-a dublat cota de piaţă, iar înnoirea parcului auto a fost unul dintre motoarele acestei creşteri. De asemenea, faptul că românii dau o importanţă mai mare anvelopelor de iarnă a determinat totodată această evoluţie, sunt de părere reprezentanţii producătorului de anvelope francez Michelin. În România, piaţa de înlocuire pentru anvelope premium pentru turisme, camionete şi autoturisme 4x4, a crescut de la 13% în 2005, până la nivelul de 27% în 2010. De asemenea, ponderea anvelopelor de iarnă a evoluat în aceeaşi perioadă de la 23 de procente cu cinci ani în urmă la 45% în 2010, se arată într-un comunicat al companiei franceze, remis, ieri redacţiei.
Începutul de an s-a păstrat pe trend ascendent
În primul trimestru al anului 2011, această piaţă a crescut cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010, cu o creştere de peste 20% pe segmentele de înaltă performanţă (aici ne referim la segmentele de viteză V, WYZ, 4x4).
"Acest lucru poate fi explicat de faptul că România este o piaţă emergentă, unde mărcile de anvelope premium se dezvoltă mai mult în detrimentul celor de buget, bineînţeles în strânsă legătură cu înnoirea parcului auto şi educaţia consumatorilor în ceea ce priveşte echiparea cu anvelope de iarnă", a declarat, în comunicat, Alina Ghica, director de Marketing Michelin România şi Balcani.
Potrivit aceleiaşi surse şi piaţa anvelopelor de camion, segmentul de înlocuire, a cunoscut o expansiune relativ similară pe segmentul premium între 2005 şi 2010, de la 29 procente