Lanţurile de restaurante fast-food McDonald's vor fi reamenajate, din dorinţa de "a crea o atmosferă cât mai confortabilă pentru clienţi". Oficialii McDonald's au anunţat că vor investi aproximativ un miliard de dolari în modernizarea lanţului de restaurante, anunţă site-ul csmonitor.com. Iniţiativa lor e inspirată de Starbucks, cel mai mare lanţ de cafenele din lume, care în ultimele două decenii a înregistrat un succes uriaş, după ce reprezentanţii companiei au venit pe piaţă cu un nou concept: un loc în care clienţii se pot relaxa după o sesiune de cumpărături, cu o atmosferă relaxantă unde poţi citi, scrie sau consuma o cafea sau o băutură răcoritoare (conceptul "al treilea loc", cum l-au numit sociologii). Managerii americani vor începe procesul de modernizare de la sigla McDonald's-ului, existentă desigur în orice restaurant al companiei (arcadele aurite ce formează litera "M", pe fundal roşu). "Va dispărea renumitul roşu-neon care domina aspectul celor peste 30.000 de restaurante din întreaga lume. 800 dintre acestea, din Statele Unite, îl vor înlocui începând cu acest an cu un roşu-teracotă mai discret", informează jurnaliştii. Totodată, se va renunţa la galbenul aprins pentru o nuanţă "mai cuminte", de muştar. Nu vor lipsi şi culorile noi: portocaliul şi verdele. Toate aceste schimbări vor fi făcute, informează site-ul citat, pentru a le permite clienţilor "să lenevească în voie, după o porţie de cartofi prăjiţi". Astfel, pereţii restaurantelor McDonald's vor fi decoraţi cu panouri de artă contemporană şi fotografii. La amenajarea interioarelor, se va folosi mai mult lemnul şi înlocuitorii de piele, în detrimentul fibrei de sticlă, utilizată foarte mult până acum. Canapelele, fotoliile, precum şi conexiunea Wi-Fi-ul gratuită sunt, de asemenea, prevăzute în planul de modernizare a localurilor. Una din posibilele variante Spaţii special create pentru fiecare t