Grupul francez Renault este primul producător auto care a avut curajul să dea publicității ampreta de carbon medie a gamei sale de vehicule. Conform companiei, mașinile vândute în 2010 sub toate cele trei mărci ale grupului, Renault, Dacia și Samsung, au o amprentă medie de CO2 per mașină, pe întregul ciclu de viață, de 32 de tone.
Șefa programului de mediu al Renault, Alice de Brauer, menționează că „amprenta de carbon” integrează întregul ciclu de viaţă, de la fabricarea la reciclare. Aceasta susține că Renault a făcut o analiză complexă, pe toate mașinile, inclusiv Dacia și Samsung, şi în toate ţările, pentru a stabili media menționată.
„Calcularea acestei medii a necesitat o muncă uriașă, mai ales în statele din Asia și America de Sud. Acolo a fost o adevărată provocare”.
Conform studiului realizat de Renault 71% din totalul de 32 de tone de CO2 emise de o mașină a grupului provine din utilizarea acestuia, inclusiv întreținerea, în timp ce 8% este rezultatul activităților asociate cu producţia de combustibil (de la extracţie, la rafinare şi distribuţie). Utilizarea a fost calculată pe o perioadă de 10 ani în care sunt parcuși anual câte 15.000 de km.
Producția vehiculului reprezintă alte 19,5 procente din amprenta de carbon medie a unui vehicul al grupului Renault, iar restul de 1,5% este aferent rețelei de vânzări, serviciilor, IT-ului și reciclării.
Reducere cu 20% până în 2016
Conform noului plan prezentat de Carlos Ghosn în luna februarie, obiectivele grupului în această privință sunt de a reduce amprenta medie cu 20% până în 2016, cu un prim pas de 10% între 2010 şi 2013 şi încă 10% între 2013 şi 2016. Pentru a atinge această țintă, emisiile medii de CO2 ale vehiculelor Renault, Dacia și Samsung trebuie să coboare la 100 gCO2/km, o sarcină mult mai ambițioasă decât cea stabilită de Comisia Europeană care soli