Falsificarea actelor de identitate, a certificatelor de atestare fiscală, dar şi a actelor care stau la baza contractului de vânzare-cumpărare sunt cele mai frecvente moduri de operare din această perioadă. Oricând puteţi cădea pradă unei excrocherii imobiliare, dacă nu sunteţi vigilenţi şi dacă nu aveţi alături un notar public atent.
Cele mai noi moduri de operare în înşelăciunile imobiliare constau în falsificarea actelor vechi emise de ICRAL sau ICVL şi a hotărârilor judecătoreşti.
„Falsificarea actelor vechi este destul de frecventă în ultima vreme. Chiar dacă ne dorim să verificăm actele care stau la baza semnării contractului de vânzare-cumpărare, în realitate verificarea hotărârilor judecătoreşti sau a actelor de vânzare emise de ICRAL sau ICVL este destul de dificilă şi necesită foarte mult timp. În plus, cele două companii de stat solicită achitarea unei taxe", a declarat Mihaela Grigore, notar public.
Ultimul incident a avut însă ca obiect folosirea unor identităţi false, de către mai multe persoane. „M-am confruntat cu câteva situaţii destul de neplăcute, însă am reuşit la timp să descopăr falsul din documente. Aşa că am anunţat organele de poliţie şi am organizat chiar un flagrant în interiorul notariatului. În speţă, era vorba de un grup infracţional destul de mare care dorea încheierea unui contract de vânzare - cumpărare folosindu-se de identităţi false, drept pentru care, în final, au fost condamnaţi", a precizat Mihaela Grigore.
Verificarea identităţii persoanelor a mai scăzut numărul escrocilor imobiliari
Ministerul de Interne a validat procedura de verificare de către notarii publici a identitaţii persoanelor, punându-le la dispoziţie accesul la baza de date de Evidenţa Populaţiei încă din anul 2009.
„După semnarea protocolului de către Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România cu Ministerul Administraţie