Elicopterele Ministerului de Interne ar putea fi închiriate unor companii sau persoane private. Motivul: lipsa de bani. Între timp, piloţii Inspectoratului General de Aviaţie riscă să rămână fără licenţă, din cauză că nu au resurse financiare care să le asigure orele de zbor necesare.
"Trebuie să ne recuperăm banii de pregătire", a explicat pentru gândul generalul de brigadă Dorel Grădinaru, şeful IGA. "Pe noi ne costă între 600 şi 2000 de euro o oră de zbor, în funcţie de misiune sau de mărimea aparatului. Pentru pregătire, simulăm diverse situaţii, de la intervenţii la incendii la transport de material. Atârnăm, cu un cârlig, blocuri de beton de trei tone şi exersăm cu instructorul de zbor şi pilotul aflat în pregătire. Decât să se plimbe elicopterul cu blocul de beton, mai bine încercăm să prestăm o activitate autofinanţată," a mai precizat Dorel Grădinaru.
Între 2500 şi 4000 de euro va costa o oră de zbor cu elicopterele MAI
Elicopterele MAI sunt cele mai mari din România. "Practic nu există concurenţă. Costurile vor fi raportate la cele de pe piaţă, desigur, nu la nivelul la care companiile private operează, pentru că acestea urmăresc un profit", mai spune generalul Grădinaru. Costurile estimative ale unei ore de zbor cu elicopterele MAI vor varia, în funcţie de specific şi dificultate, între 2500 şi 4000 de euro.
"În tarif introducem uzura aparatului, combustibilul, salariile piloţilor şi eventualele reparaţii. În acest fel, ne facem pregătirea pe banii celui care plăteşte activitatea respectivă. Selecţionarea, spre exemplu în cazul transportului de persoane, se va face pe baza unor proceduri stricte. Pot fi delegaţii ale ministerelor sau ale oficialilor europeni. Orice client va fi verificat înainte de aprobarea contractului. Misiunile de acest tip vor fi oricum rare, poate o dată la două luni", a declarat pentru gândul şeful Unităţii