Piaţa farmaceutică din România a crescut în primul trimestru din acest an cu 2,8%, până la nivelul de 2,41 miliarde de lei la preţ de distribuţie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit companiei de cercetare a pieţei Cegedim România.
Rata de creştere de 2,8% comparativ cu trimestrul 1 din 2010 este mult inferioară ratelor înregistrate anul trecut şi arată că vom avea un an auster pe piaţa farmaceutică.
Această creştere este datorată preponderent segmentului de medicamente pe bază de reţetă din farmacii, care a atins o valoare de 1,82 miliarde lei, în creştere cu 4%. Celelalte segmente au avut creşteri diferite în valoare, medicamentele fără prescripţie având o valoare de 0,34 miliarde lei, în creştere cu 2,0%, iar segmentul de spital a atins 0,25 miliarde lei.
Comparativ cu ritmurile de creştere din ultimele 5 trimestre, se remarcă în ultimul trimestru o atenuare a scăderii în unităţi (-7,1%) şi zile de tratament (-7,9%), cu tendinţa de conservare în valoare (+2,8%). "Piaţa are de suferit în continuare, ca urmare a măsurilor de scădere a susţinerii publice şi de prelungire a termenelor de plată, numai o parte din pacienţi putându-se menţine la nivelul anterior de tratament", potrivit Cegedim.
La nivelul ultimelor 12 luni (aprilie 2010 - martie 2011) valoarea totală a pieţei a fost de 9,69 miliarde lei, în creştere cu 14,6% faţă de perioada corespunzătoare (aprilie 2009 - martie 2010).
Ierarhia principalelor corporaţii pentru ultimele 12 luni se menţine, pe podium fiind Sanofi-Aventis (inclusiv Zentiva şi Sanofi-Pasteur), cu vânzări de 863,1 mil. lei, aproape la egalitate cu Roche, care are 861,9 mil. lei, urmate de Novartis cu 669,3 mil. lei, care a urcat pe podium.
Topul primilor 10 jucători este completat de Pfizer, inclusiv Wyeth, (611,2 mil. lei), GlaxoSmithKline (581,5 mil. lei), Servier (484,0 mil. lei), M