Nisa siteurilor de simulare financiara pare ca nu a fost afectata de criza economica, in ciuda dependentei de publicitatea online, in proportie de pana la 90%. Si asta pentru ca actualizarea continua si mai rapida decat la platformele online ale bancilor, unde informatiile sunt postate cu intarziere, fac din aceste site-uri unele dintre cele mai cautate din online-ul romanesc.
Astfel, fie ca si-au crescut traficul, au dezvoltat noi aplicatii sau produse, aceste tipuri de site-uri sunt intr-o continua expansiune. Si asta pentru ca spre deosebire de alte domenii, incepand din 2006, cand a aparut prima platforma, si pana in prezent, in online-ul romanesc exista doar patru mari site-uri de comparare financiara, respectiv Conso.ro, Vreaucredit.ro,FinZoom.ro si Efin.ro.
Nisa reuseste insa sa atraga intre 2.500 (cazul Finzoom.ro) si 8.000 de de utilizatori unici pe zi (conso.ro.), profilul acestora fiind de utilizatori diferiti in fiecare zi, aflati in cautarea de produse financiare noi.
Alin Iacob, editor sef al Conso.ro, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca site-urile de informare si comparare financiara au o responsabilitatea crescuta fata de public, actualizarea datelor si precizia fiind cele mai importante in aceasta nisa.
"Publicul se bazeaza pe informatiile pe care i le furnizez. Eu am pledat intotdeauna pentru o industrie serioasa, pentru a avea toate produsele bancare actualizate. 100% e foarte greu, dar cat mai mult", sustine Iacob.
Acest lucru este cu atat mai important cu cat, sustine reprezentantul conso.ro, pe site-urile bancilor, informatiile sunt disponibile cu intarziere sau deloc.
"De obicei bancile anunta scaderile de dobanzi la credite si cresteri la depozite si nu anunta invers. Ceea ce e normal, pentru ca anunti lucrurile care iti aduc avantaje din punct de vedere al imaginii", a adau