Românii aleg, din ce în ce mai des, să meargă pe cont propriu şi în dormitor. Contează mai mult să-şi îndeplinească fanteziile personale decât să-şi mulţumească partenerul. Când vine vorba de sex, femeile cumpără obiecte care le ajută să se descopere, iar bărbaţii aleg produse care le măresc performanţele.
Împreună, dar separat. Aşa rezumă oamenii din industrie, dar şi sexologii noua tendinţă în materie de sexualitate la români. Aflaţi într-un permanent proces de schimbare de mentalitate vizavi de sex, subiect încă etichetat de unii ca fiind tabu în afara spaţiului conjugal, românii tind tot mai mult spre egoism în dormitor. Asta se manifestă şi în cerinţele pe care le au atunci când intră într-un sex-shop, fie că acesta este pe stradă, fie că este în spaţiul virtual, dar şi în faptul că, împreună sau separat de partenerul de viaţă, participă la petreceri de swing.
„Femeile care intră într-un sex-shop, mai puţin dezinhibate decât bărbaţii, aleg obiecte doar pentru ele, care să le ajute să se cunoască mai bine. În proporţie de 99%, clientele sex-shopurilor nu cumpără şi pentru parteneri", spune Dragoş Enea, proprietarul unui lanţ de magazine de profil, participant la Eros Show, târgul deschis miercuri seară în Capitală, la Sala Polivalentă. „Şi ei se înscriu în aceeaşi tendinţă. Majoritatea cumpără produse care să-i ajute numai pe ei, care să-i transforme în nişte adevăraţi Supermani în dormitor", adaugă Enea.
Pe cont propriu
Potrivit acestuia, în ultimii zece ani, de când a deschis primul sex-shop în Capitală, românii au trecut printr-o serie de schimbări. „Înainte, oamenii nu aveau nicio direcţie, intrau într-un sex-shop mai ceva ca într-un muzeu, din cale-afară de sfioşi şi aproape fără să ştie ce produse ar putea găsi înăuntru; fără să recunoască ce îşi doresc şi, aproape de fiecare dată, lăsându-se ghidaţi de vânzători în alegerea pe