Facebook ştie cine eşti, cine îţi sunt prietenii şi la ce vă uitaţi voi pe internet. Cu alte cuvinte, cea mai mare reţea de socializare a construit "graficul social" al utilizatorilor.
Acest lucru îi "sperie de moarte pe cei de la Google", scrie Business Insider. Asta pentru că Facebook foloseşte datele strânse de la internauţi pentru a anticipa, potrivit profilului, de ce anume ar fi utilizatorii reţelei de socializare interesaţi. Ulterior, aceştia sunt "asaltaţi" cu tot felul de reclame de potenţiale produse care le-ar putea trezi interesul. Iar "bombardarea" cu advertising pe site se întâmplă înainte ca utilizatorii reţelei să caute respectivele produse pe Google.
Nici motorul de căutare nu rămâne mai prejos, scrie sursa citată. De altfel, şeful Google, Larry Page, le-ar fi spus angajaţilor că bonusurile lor depind de succesul viitorului produs - tot un grafic social. Google plănuieşte să-l realizeze pe baza datelor colectate de pe alte site-uri. Mai exact, Google strânge tot ce ştie despre utilizatorii proprii şi orice informaţii pe care le găseşte pe profilurile postate pe site-urile de socializare. Ulterior, utilizatorii sunt întrebaţi dacă vor "să-şi îmbunătăţească experienţa Google prin conectarea celor două conturi".
Ce înseamnă conectarea conturilor
Un purtător de cuvânt al Google a explicat cum funcţionează noua idee: "Dacă un cont de Google şi unul de Twitter au nume de utilizator identice sau similare, noi presupunem că e vorba de aceeaşi persoană şi îi oferim acesteia şansa de a-şi conecta cele două conturi. La fel facem şi când găsim două liste de prieteni similare, una pe Google şi alta pe Twitter, chiar dacă numele de utilizator sunt diferite".
Purtătorul de cuvânt a explicat şi beneficiile conectării. "Acel utilizator va avea parte de rezultate personalizate, atunci când caută pe Google. Aceste rezultate vor fi di