Spre deosebire de ACR, clubul auto german ADAC chiar se preocupă de membrii săi şi furnizează în fiecare an statistici care dau o imagine clară asupra celor mai sigure, mai dorite sau mai fiabile maşini care circulă în Germania, rezultate care pot fi extinse şi la restul Europei.
În fiecare primăvară, ADAC publică rezultatele examinării a circa 2 milioane de maşini din Germania, luând în calcul numărul de intervenţii cerute din partea maşinilor sale de servisare, precum şi gravitatea disfuncţiilor apărute. Drept urmare, topul fiabilităţii ADAC oferă cele mai extinse date din care putem vedea cum se comportă mărcile şi modelele auto de-a lungul timpului.
42% din intervenţii au avut legătură cu bateria sau alternatorul maşinii, în timp ce electronica motorului şi defecţiunile mecanice la motor au reprezentat 8,9, respectiv 7,6%. De remarcat importanţa factorilor externi în fiabilitatea generală a parcului auto: în 2010, numărul de intervenţii al maşinilor de servisare ADAC a crescut cu 8,1%, ca urmare a intemperiilor şi a prelungirii timpului rece. Este un lucru de luat în calcul şi de români, care au în general o vreme mult mai dură decât cea din Germania, laolaltă cu drumuri aflate într-o stare sensibil mai proastă. Din acest motiv, ar fi interesant de efectuat un astfel de recensământ şi în România, fie şi pentru a răspunde în sfârşit la întrebarea dacă maşinile produse pentru ţara noastră sunt inferioare celor destinate vesticilor.
Revenind la top, vom remarca absenţa modelelor germane de volum de pe primele locuri în majoritatea claselor auto, fiabilitatea net superioară a noii generaţii de automobile, precum şi diferenţe majore între fiabilitatea a două modele Dacia.
Clasa mini
Primul loc este ocupat de Toyota Aygo, care domină autoritar de mai mulţi ani, cu rezultate constant foarte bune. Ea este urmată de Fiat 500 şi Pe