Trei locomotive vechi, de pe timpul cand pe calea ferata se mergea cu carbuni, zac in depoul de la Petrosani, iar hotii au furat piesa cu piesa cam tot ce se putea.
Ele provin din Austria sau Ungaria si candva erau un mijloc de transport rapid, chiar daca azi se mai poate citi pe una dintre ele "iuteala maxima 40 km pe ora".
Singurul nostalgic al acelor vremuri este un fost angajat al depoului, care regreta acum ca nimeni nu le-a conservat.
"Toata viata mea am lucrat aici la depou. De aici am iesit la pensie, dar astea trei locomotive erau niste bijuterii. Nimeni nu se mai ocupa acum de ele si hotii au furat tot. Astea erau bune de dus la muzeu ca stiu ca mai demult au fost oameni din strainatate care le-ar fi vrut. Mare pacat ca acum trec zilnic pe aici si privesc cu trsitete cum lipseste cate ceva", a declarat Ion Georgescu, fost lucrator CFR.
Cele trei locomotive pot fi admirate doar de cei care locuiesc pe strada Muresului din Colonia Petrosani, desi initial, acestea ar fi putut ajunge intr-un muzeu de specialitate din strainatate.
Prima locomotiva se spune ca a fost construita in anii '40-'50, cea din mijloc a fost construita in 1932, iar cea din stanga este si cea mai veche, construita in 1913.
Doar aceste 3 locomotive au mai ramas, dintr-un numar foarte mare, restul au luat drumul fierului vechi, desi sunt valoroase si au existat chiar straini interesati de ele.
Trei locomotive vechi, de pe timpul cand pe calea ferata se mergea cu carbuni, zac in depoul de la Petrosani, iar hotii au furat piesa cu piesa cam tot ce se putea.
Ele provin din Austria sau Ungaria si candva erau un mijloc de transport rapid, chiar daca azi se mai poate citi pe una dintre ele "iuteala maxima 40 km pe ora".
Singurul nostalgic al acelor vremuri este un fost angajat al depou